wtorek, 22 lipca 2014

Reklama seksualizuje dzieci. Ministerstwo zapowiada kontrolę

fot. ballerinahosiery.com

Dziewczynki ustylizowane na dorosłe kobiety i przedstawiane jako „wampy”. Taki obraz pojawił się w materiałach firmy Ballerina, producenta pończoch i bielizny. Firma otrzymała 760 tysięcy unijnej dotacji na… poprawianie wizerunku polskiej gospodarki za granicą. Ministerstwo gospodarki zapowiada, że przyjrzy się sprawie.


- To książkowy przykład seksualizacji dzieci – podkreśla Lesław Sierocki, przedstawiciel Stowarzyszenia Twoja Sprawa. Zdjęcia przedstawiające ustylizowane dzieci-modelki znalazły się na stronie internetowej firmy z Jaworzna, jak i na opakowaniach produktów.

„Dobór fotografii i sposób stylizacji na wampa, wykorzystany w materiałach marketingowych jest nieakceptowalny i musi budzić sprzeciw. Dziewczynki są przedstawione w stylizacjach bardziej pasujących do nocnego klubu niż na opakowania rajstop dziecięcych” – czytamy na stronie stowarzyszenia, które zwróciło się w tej sprawie do resortu kierowanego przez Janusz Piechocińskiego.

Zdjęcia przedstawiają dzieci jako obiekty seksualne. Seksualizacja dzieci idzie w parze z pedofilią.

Ministerstwo gospodarki ogłosiło za pomocą Twittera, że nie finansowało sesji zdjęciowych, a skoro strona producenta pończoch uległa takim modyfikacjom, to urzędnicy sprawdzą sposób wydawania unijnych środków.


Źródło: twojasprawa.org.pl, marketing-news.pl

mat

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz