wtorek, 27 listopada 2012

Ponad połowa Polaków uważa, że receptą na kryzys jest rodzina

Jak wynika z badań, przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Narodowego Dnia Życia, większość Polaków uznaje pozytywną rolę rodziny, stwierdzając, że może być ona receptą na kryzys. Te same badania pokazują jednak, że wiele osób w swoich zachowaniach konsumenckich nie podejmuje nawet tak podstawowych działań jak planowanie wydatków. Dlatego, 8 października, ruszyła kampania „Rodzina receptą na kryzys”, mająca na celu poszerzenie świadomości ekonomicznej Polaków.


Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej inaugurującej kampanię „Rodzina receptą na kryzys”, zostały zaprezentowane wyniki badań zrealizowanych przez Grupę IQS dotyczące świadomości ekonomicznej Polaków w dobie kryzysu. Analiza wyników wykazała, że aż 33% ankietowanych w ogóle nie planuje budżetu domowego. Biorąc pod uwagę kryzys ekonomiczny, który coraz bardziej jest zauważalny w naszym kraju, możemy powiedzieć, że mamy do czynienia z sytuacją alarmującą.
Przeprowadzone badania dowiodły również, że częściej planowaniem budżetów zajmują się osoby posiadające rodziny z dziećmi, mające stabilną sytuację zawodową, rzadziej planują dochody single, osoby pracujące dorywczo i pary bezdzietne. Dla 58% respondentów rodzina jest receptą na kryzys. Co ciekawe badania wykazały współwystępowanie pomiędzy postrzeganiem rodziny jako recepty na kryzys, a planowaniem budżetu. Osoby widzące w rodzinie receptę na kryzys, częściej planują budżet. Być może osoby te częściej starają się w jakiejś mierze porządkować otaczającą siebie rzeczywistość i tak jak budowanie rodziny jest pewną formą nadawania struktury i niwelowania chaosu tak i planowanie budżetu pozwala minimalizować chaos własnych wydatków – zauważył socjolog, Marek Grabowski z Grupy IQS.
W kontekście badań, Fundacja Narodowego Dnia Życia przygotowała internetową kampanię społeczną „Rodzina receptą na kryzys”. Jej celem jest poszerzenie świadomości ekonomicznej Polaków poprzez szerokie propagowanie edukacji ekonomicznej rodzin, by jak najmniej dotkliwie odczuły one nieuchronne skutki kryzysu. Na potrzeby kampanii została przygotowana strona www.rodzinareceptanakryzys.pl. Chcemy dostarczyć użytecznej wiedzy i inspiracji w zakresie zarządzania rodzinnymi finansami oraz wychowywania dzieci do odpowiedzialnego funkcjonowania w sferze ekonomicznej. Dzielimy się przygotowanymi materiałami: poradnikiem, animacjami, audycją radiową oraz materiałami merytorycznymi – wyjaśnił Marek Plotzke, koordynator projektu. – Każdy może się przyłączyć i zamieścić stronę na swoim serwisie.
Instrukcje dotyczące tego jak włączyć się kampanię i korzystać z przygotowanych treści znajdują się pod adresem www.rodzinareceptanakryzys.pl/wlacz-sie.
*                       *                     *
Fundacja Narodowego Dnia Życia jest organizatorem kampanii społecznych promujących wartości rodzinne. Jej celem jest wzmacnianie rodziny poprzez rozwój osobisty i budowę zdrowych więzi społecznych. Więcej informacji na www.ndz.org.pl

Za: http://marucha.wordpress.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz