piątek, 26 października 2012

MUZYKA POP I OKULTYZM


Pamiętacie jeszcze piosenkę Leonarda Cohena "First we take Manhattan"? Piosenka zaczyna się od słów:
Mój wyrok brzmiał: dwadzieścia lat znużenia Tak karzą tych co system zmienić chcą Powracam niosąc zemstę i zniszczenie Najpierw wziąć Manhattan, potem Berlin wziąć Prowadzi mnie do szturmu znak na niebie I piętno które muszę nosić wciąż Prowadzi piękno śmiercionośnej broni Najpierw wziąć Manhattan, potem Berlin wziąć
Podmiot liryczny w tej piosence mówi o przemyśle rozrywkowym w który nie potrafił się wpasować lub też okazał sie inny od jego wyobrażeń. Utwór, który był singlem zapowiadającym płytę "I'm your man" z 1988 roku wydaje się być ostrzeżeniem i wyzwaniem w kierunku głównych "mózgów" rozrywki.
Jaki zatem jest ten przemysł rozrywkowy? Co chce osiągnąć? Jakie środki wykorzystuje? Poniżej znajdziecie jeden z przykładów pochodzący ze współczesnej muzyki popularnej opracowany przez vigiliant citizen.

Wraz ze swoim nowym albumem Beyonce zaprezentowała swoim fanom nowe alter-ego o imieniu Sashy Fierce. Piosenkarka zapewnia, że to nowe wcielenie jest bardziej rozrywkową, wyzywającą i agresywną jej częścią. Prawdą natomiast jest, że to stwierdzenie  jest wersją przeznaczoną dla globalnej publiczności. Natomiast prawdziwe, ukryte ezoteryczne znaczenie tej przemiany  jest prezentowane za pomocą symboli otaczających nowe alter-ego i jest o wiele głębsze: Sasha Fierce jest symboliczną reprezentacją artystki, która oddała się diabłu aby osiągnąć sukces.
Mam kogoś innego, kto przejmuje pałeczkę kiedy jest czas na prace lub kiedy jestem na scenie. Alter-ego, które stworzyłam w pewien sposób ochrania mnie i to, kim naprawdę jestem.
"Dobra" Beyonce z różańcem.
 
"Zła" Beyonce pokazująca rogi.
Główny motyw albumu "I am…Saha Fierce" bazuje na dwoistości pomiędzy religijną Beyonce a demoniczną Sashą Fierce. To duchowe rozdwojenie daje się wyczuć w piosenkach, zdjęciach i teledyskach. Zauważcie na powyższych zdjęciach chrześcijański krzyż u dobrej Beyonce przeciwstawiony rogom utworzonych za pomocą rąk. Piosenki z tej płyty takie jak "Ave Maria" czy "Halo" nasuwają oczywiste duchowe skojarzenie i mogą być interpretowane zarówno jako utwory religijne jak tez ody do jej szańskiego właściciela. Osoba Sashy Fierce, która jest zaprezentowana jako osobna istota, kiedy nie nosi okularów przeciwsłonecznych, wtedy zawsze ma ostry makijaż oczu symbolizujący jej zwodniczą naturę.
Zdjęcia ze strony Beyonce
Zanim przejdziemy do  dokładniej analizy, przyjrzyjmy się głównemu zdjęciu zaprezentowanemu na stronie beyonce.com. Znakomicie prezentuje ono cel tego artykułu.

Pojazd Bahometa.
Sasha Fiere ma na sobie metalową tarcze na której bardzo wyraźnie widać głowę Bahometa także widocznego na emblemacie satanistów.

Głowa Bahometa jest jedynym elementem zdjęcia pokazanym w kolorze- pokazuje to wagę tego symbolu. Kolejna głowa Bahometa jest usytuowana tuż nad pierwszą, co nadaje temu jeszcze większe znacznie. "Strój" Sashy jest dodatkowo przystrojony stylowymi lusterkami wstecznymi i motocyklowymi rączkami zmieniając ją w pojazd Bahometa. Ten sam strój był poprzednio użyty w jednym z teledysków Georga Michela. Ktoś najwidoczniej pomyślał, że będzie odpowiedni dla Sashy Fierce. W wywiadach Beyonce opisuje swoje występy jako Sasha Fierce jak przeżycie rodem z "Egzorcysty".
Kiedy jestem na scenie jestem agresywna i silna i nie boje się mojej seksualności. Barwa mojego głosu jest inna, jestem nieulękła. Jestem po prostu inną osobą

Inny sposób na wyrażenie tego to to, że pozwoliła ona się opętać…


Narodziny Sashy Fierce
Sasha Fierce narodziła się kiedy zrobiłam "Crazy in Love". Ludzie, którzy mnie wtedy spotkali oczekiwali, że będę taka cały czas, ale ta osoba jest tylko do użytku scenicznego. Beyonce, People Magazine, November 18th, 2008
Dlaczego Beyonce tak mówi? Jakim cudem wcielenie może się narodzić podczas takiej piosenki jak "Crazy in Love", która nie ma nic wspólnego z Sashą Fierce? Odpowiedź tkwi w teledysku.

Teledysk opowiada historie narodzin Sashy Fierce przez zobrazowanie drogi Beyonce w kierunku tej transformacji. Poprzez użycie symbolicznych scen widzimy Beyonce najpierw idącą w kierunku pędzącego samochodu ( z Jay- z  na tylnym siedzeniu). Kierowca jego jest istotą, która już przejęła Jay-z. Beyonce rozpuszcza włosy przygotowując się do wejścia na scenę w celu rozpoczęcia inicjacji, którą symbolizują jej erotyczne ruchy taneczne. Potem zbiera wynagrodzenie za sprzedanie swojej duszy.  Jest nim sława i pieniądze. Następnie jest naśladowana przez młode dziewczyny kopiujące jej taniec. W scenie finałowej Beyonce siedząc na tylnym siedzeniu samochodu zostaje dosłownie wysadzona w powietrze przez Jay-z nazywającego siebie w tej piosence "Młodym". Jak wiecie, Jay-z młodym nie jest, ale w tej piosence jest on uznawany za "Młodego", bo odrodził się niedawno w ciemności. Po eksplozji, wyglądając seksownie lecz diabolicznie, dosłownie znikąd przy Jay-z pojawia się Sasha Fierce. W swoich wersach Jay-z odnosi się do Beyonce jako "Młodej B", ponieważ ona właśnie się odrodziła.

1. Beyonce na scenie udaje rytuał inicjacji seksualnej.
2. Błysk fleszy symbolizuje sławę i pieniądze

3. Młode dziewczyny naśladują ją.
4. Zamknięta na tylnim siedzeniu.
5. Eksplozja samochodu reprezentuje śmierć dawnej Beyonce (była przecież na tylnim siedzeniu).
6. Znikąd pojawia się Sasha Fierce.
Teledysk "Diva"
"Diva" zaczyna się ujęciem skierowanym na manekiny w bagażniku samochodu. Reprezentują one "marionetki" które wynoszą na piedestał i naśladują Sashe Fierce. Ta przechodzi obok nich obojętnie. Ma na sobie okulary, dosłownie będące żaluzjami ukrywającymi jej oczy- symbolizują one, że nie mamy do czynienia z Beyonce, a mistyfikacją. Po wyjściu z magazynu (w którym tańczyła nerwowo, zachowywała się wyuzdanie i śpiewała o próżnych rzeczach, takich  jak materializm) wokalistka podpala samochód. W ten sam sposób w jaki Jay-z podpalił samochód w "Crazy in Love" (zabijając Beyonce aby mogla się narodzić Sasha Fierce), ona podpala inny, wypełniony bezmózgimi manekinami które uwiodła za pomocą swoich podstępnych sztuczek.
Dlaczego Sasha Fierce jest ubrana jak robot?
Występ, który dała Beyonce podczas rozdania nagród BET w 2007 roku zawierał dużo symboliki. Ubrana w strój robota Sasha budzi się po naładowaniu elektycznością. Niżej link do występu- wystarczy obejrzeć początek.
http://www.youtube.com/watch?v=6do7xqU0pIM
Występ został zainspirowany przez film "Metropolis" z 1927 roku, w którym robot-kobieta ożywa.
Odtworzenie sceny z "Metorpolis" ma duże znaczenie. Film opowiada o społeczności podzielonej na dwie oddzielne klasy   – "inteligencje" i "robotników", którzy nie mogą się ze sobą porozumiewać. Maria, młoda kobieta z klasy robotniczej mająca pewne poważanie wśród swoich wyzyskiwanych współpracowników zostaje porwana przez klasę rządzącą.  Zostaje zaprowadzona do laboratorium szalonego naukowca, który stworzył robota mogącego zewnętrznie się do niej upodobnić. Scena powyżej ilustruje transformacje robota w Marie, która to,  kontrolowana przez naukowca,  zacznie później rewoltę wśród robotników.  Odwrócony pentagram widoczny za robotem symbolizuje przejście Marii na stronę zła. Jest zaprojektowana, aby wywoływać najgorsze zachowania w człowieku; prowokować przemoc, pożądanie, pasje, korupcje. Robot jest demoniczną i  seksualnie wyzywająca wersją Marii, która kończy występując w nocnym klubie w Metropolis. Jej hipnotyzujący taniec powoduje takie podniecenie, iż dochodzi do bojek pomiędzy obecnymi tam mężczyznami.

Diabelski robot, a za nim pentagram.



Czy właśnie dlatego zdecydowaliśmy się pokazać Beyonce jako Marie z "Metropolis"? Aby używać jej wyglądu zewnętrznego by szerzyć diabelskie idee wśród klasy "robotniczej"?
"Dobra" Beyonce i nieprzyjemnie wyglądająca Sasha Fierce
Podsumowanie
Jestem pewna, że dostane wiadomości od zmieszanych ludzi zastanawiających się dlaczego ja wszędzie "widzę diabła" czy coś w tym stylu. Ci ludzie nie rozumieją kilku podstawowych prawd, które nie są oparte na ślepej wierze tylko na faktach: wytwórnie płytowe takie jak Columbia Records są właścicielami wizerunku takich gwiazd jak Beyonce czy Rihanna. Te koncerny są w posiadaniu kilku potężnych ludzi, którzy częściej niż wcale są wprowadzani do okultystycznych bractw. Oni wierzą  w siłę umysłu, duchy, czarną i białą magie, opętania, rytuały i istoty zamieszkujące nieziemskie sfery. Innymi słowy, jeśli nie wierzycie w wymiar duchowy, ONI WIERZĄ. Dlatego też te analizy mają wiele sensu dla nich i oni wiedzą, że przeciętny Janek nie myśli w takich samych jak oni wymiarach…przeważnie dlatego, że od dziecka był uczony aby być ślepym na tego typu rzeczy.
Tak jak wszystko na świecie nauki ezoteryczne mają dużą rozpiętość od tych dobrych po skrajnie diabelskie. Mogą wynosić waszą świadomości na wyżyny wiary lub też sprawić, że staniecie się niewolnikami złośliwych duchów.  Powiedziawszy to, wydaje się, że istnieją jakieś świadome starania aby wystawiać populację na tego typu negatywne obrazki poprzez wykorzystywanie różnych mediów. Platon wierzył, że muzyka ma tak wielkie działanie na duszę człowieka, że popularne utwory powinny być ostrożnie wybierane.
Jeśli więc Platon, jeden z najlepszych zachodnich filozofów wierzył, ze muzyka odgrywała aż tak dużą role w tworzeniu idealnego społeczeństwa, czy w takim razie możecie sobie wyobrazić efekt negatywnych przesłań na dzisiejsze społeczeństwo? Jeśli nawet większość populacji zdaje sobie sprawę ze znaczenia pierwszego poziomu przesłań filmów i muzyki, to jednak wierzy się, że ukryte idee i symbole oddziałują na zbiorową świadomość. Na skutek tego ludzie wiodą płytkie życia, próbując zaspokoić coraz większą pustkę poprzez zaspokajanie najbardziej prymitywnych potrzeb. Innymi słowy, zgubione dusze mogą być łatwo kontrolowane i manipulowane.

Źtiódło: www.fronda.pl









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz